Macedonia and Bulgaria: Political Relations

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Carlin
    Senior Member
    • Dec 2011
    • 3332

    An article from Katica Kulavkova that appeared in NM.


    Крсте П. Мисирков и македонската културна историја

    URL:
    Катица Ќулавкова (МАНУ) Македонската културна историја е основана приближно во исто време кога и другите етнонационални истории на европските култури. Мисирков е не само основоположник на културната историја на Македонија туку тој ја издигнува истата таа на високо европско научно рамниште. Културната историја на Македонија конципирана од Мисирков не претставува само истражувачка и емпириска платформа […]


    Катица Ќулавкова (МАНУ)

    Македонската културна историја е основана приближно во исто време кога и другите етнонационални истории на европските култури. Мисирков е не само основоположник на културната историја на Македонија туку тој ја издигнува истата таа на високо европско научно рамниште. Културната историја на Македонија конципирана од Мисирков не претставува само истражувачка и емпириска платформа туку и научна дисциплина со своја теориска, методолошка и интерпретативна заснованост. Мисирков ја проучувал македонската култура во контекст на пошироките словенски, јужнословенски и балкански етнокултури и нивните развојни процеси. Придонесот на Мисирков во развојот на македонската културна историја како научна дисциплина е значаен затоа што се рефлектира врз освестувањето и легитимирањето на македонскиот етнички и културен идентитет, што, пак, претставува услов за стекнување на политичкиот суверенитет на Македонија

    1. Историја на културата

    Иако проучувањето на културната историја датира од дамнини, таа се консолидира на национално рамниште во 19 век како поддисциплина на општествената историја. Од 1850 до денес се следат неколку „начини на коишто се практикувала културната историја“ – интелектуална историја на идеи и поими, на менталитети, на симболи и погледи на свет, на јазици и говори (Arcangeli 2011). Иако не се исцрпува со културната историја, општествената историја без културната е обезличена. Имено, културните аспекти ја профилираат историската слика, ја хуманизираат и ѝ даваат душа.

    Историјата на општеството има два фокуса: едниот е национален и поврзан со развојот на државата, другиот е културен и заинтересиран за идентитетските спреги на релацијата индивидуа, нација и држава. Тоа е така затоа што културата и цивилизацијата, колку и да се различни, сепак се во заемна рецепција: запишаната и усвоена историја е цивилизациски чин, проекција на колективната меморија, синоним за национален консензус, рамнотежа меѓу стварното и имагинарното. Колку што има култура во цивилизацијата, толку има цивилизација во културата.

    Токму затоа, сите стабилни истории се плод на контактот меѓу историската и митската свест, меѓу народната и писмената култура, меѓу културната и политичката автономија. Со оглед дека културата е најчувствителното лице на општеството, културната историја и самата е отворена спрема сите битни филолошки, книжевни, етнолошки, антрополошки, археолошки, митолошки, фолклористички и социоекономски индиции.

    Според некои филозофи, културните аспекти на историјата се дури побитни од политичките и економските (Хантингтон 2010). Споредена со општествено-политичката, културната историја е постабилна. Така е затоа што се стреми да го зачува културното наследство од минатото, особено уметничкиот дел од тоа наследство. Во таа смисла, културата е кумулативна, така што, колку и да е иновативна, таа само привидно и привремено е антитрадиционална. Потрагата по новите културни изрази не е деструктивна, туку креативна, а креативноста е сама по себе конструктивна.

    Културната историја се модифицира во зависност од два фактора: прво, како се модифицира поимот култура и второ, како се деградира статусот на нацијата-држава. Значи, ако за доминанта на културата се земат идентитетските обележја како јазикот, писменоста, книжевноста, етнокултурната традиција на колективни преданија (нарации), симболи, обичаи, култови, табуа, менталитет, морални норми, верски канони, уметнички вештини, занаети, креативни практики и културни индустрии, па дури и некои основни норми на естетиката на просторот и живеењето, тогаш и историјата на културата треба да ги проучува тие идентитетски аспекти и општествено-политички функции на културата.

    Од друга страна, „постнационалната состојба“ (J. Hillis Miler 1997, цит. сп. 2012: 369-380), која се поврзува со воведувањето на новите технологии и медиуми, ги маргинализира традиционалните културни вредности, втемелени врз јазично и книжевно ориентираните теории, и го поттикнува радикалниот пресврт во сферата на културната историја, инсталирајќи ги т.н. културни студии, кои се занимаваат претежно со политички актуелните аспекти на културата.

    Современите културни студии, значи, доживуваат подем во 80-тите години на 20 век, кога од историската сцена се повлекуваат државите-нации, а на културниот и медиумски пејзаж преовладуваат новите информатички и телекомуникациски технологии и кога започнува инсталацијата на глобалното мултиетничко и мултикултурно општество (Милер 2012: 369-370). Тогаш се прави ревизија на доминантната национална парадигма на културната историја во прилог на постнационалната и постисториската концепција на културата, која се фокусира врз медиумите, популарната култура, консумеризмот, родовите прашања, сексуалноста, телото, културниот диверзитет, мултикултурализмот и транскултурализмот. Тоа се случува главно на западните универзитети, во Англија, Америка, Канада. Од друга страна, во Русија, на пример, културните студии, познати како културолошки, како академски предмет се воведуваат во 90-тите години и се фокусираат, сепак, врз проблематиката на националниот идентитет.

    Навистина, културата не е автономна и изолирана дејност, туку интермедијална дејност, па соодветно на тоа, и историјата на културата има интердисциплинарни и мултиперспективни карактеристики. Тоа, впрочем, не е современо откритие, туку ја обележува и културната историја на 19 и 20 век. Разликата е во свесната интенција да се маргинализира националната културна парадигма, а да се постави во центарот на научниот интерес актуелниот, па дури и политички коректен комплекс на прашања.
    Нас овде нѐ интересира почетниот модел на културната историја каков што доминирал и во западните и во источните цивилизации, кој се практикувал и во проучувањето на македонската национална и културна историја од самиот крај на 19 и почетокот на 20 век. Иако во многу специфични и тешки социјални и политички околности, македонскиот интелектуален ум бил маркантен и ни оставил во наследство еден парадигматичен опус, не толку голем по обем, колку што е величествен по својот духовен дострел.

    2. Предвесникот на македонската културна историја

    Фрагментарни почетоци на македонската културна историја се наоѓаат, во иницијална форма, во фундаменталното дело на Ѓорѓија Пулевски, Славјанско-маќедонска општа историја од 1893 година (пишувана цели десет години, а објавена во 2003). Во оваа општа македонска историја, конципирана и изведена споредбено, во историски континуитет од антиката до крајот на 19 век, и регионално – во рамките на Балканскиот Полуостров (со поглавја посветени на древната и поновата историја на Јужните Словени, Бугарите, Власите, Илирите), Пулевски посветува особено внимание на етнокултурните аспекти на македонските Славјани и нивниот славјански јазик (првата книга, од 1-44 с.), односно на „славјано-македонската словесност“ и нејзините „јазични изреченија“ (во петтото поглавје од ХI книга, 923-1003), потем за основањето и разорувањето на „охридскиот Егзархат“ (383-386), за старите славјански племиња (сојеви), нивните имиња, потекло и обичаи. Пулевски е значаен затоа што го востановува, на ниво на научна рефлексија, македонскиот историски континуитет, интегрирајќи ги античко-македонскиот и словено-македонскиот елемент, покажувајќи дека антиквизацијата на историјата како опција на културната историја е нејзина константа, а не варијанта.

    Оваа опција за континуитетот на македонската културна историја нешто подоцна ќе биде застапена од постпреродбениците Крсте Мисирков и Димитрија Чуповски, кои се вбројуваат во редот на т.н. македонисти, како и Ѓ. Пулевски. Тие се посветиле на научно втемелено и систематско проучување на општествената и културната историја на македонскиот народ, дефинирајќи ја – така – македонската национална кауза, без којашто е невозможно да се сфатат ни револуционерните автономистички движења, ни научните културно-историски истражувања, ни дипломатските активности на Македонското научно-литературно другарство – С. Петербург. Со делото на Пулевски, Мисирков и на Чуповски се легитимираат почетоците на македонската општа и културна историја, со посебен осврт кон македонскиот јазик, писменост, црковност и државност.

    3. Почетоците на македонската културна историја

    Културната историја сфатена како комплексен проект е конципирана од Димитрија Чуповски, Крсте Мисирков, д-р Гаврил Константинович, Наце Димов и другите видни членови на Македонското научно-литературно другарство од Петроград од 1902 година. Овие истакнати македонски интелектуалци, на почетокот на 20 век ги поставуваат темелите на македонската културна историја, покажувајќи нагласен истражувачки интерес за етнографските, фолклорните, филолошките и картографските аспекти на македонската култура низ историјата. Политичката и државна перспектива на македонската нација тие ја поставиле во автономни и балкански рамки (конфедерација), при што искажале почит спрема културните права на сите национални малцинства присутни во тоа време на македонската географска територија, исто како што го постулирале принципот на доминантната позиција на македонскиот словенски јазичен, културен и етнички фактор.

    Во таков општествен и интелектуален амбиент можела да се обликува и научната димензија на делото на Крсте Петков Мисирков во строга смисла на зборот наука. Основачките акти на МНЛД-Петроград, составени под менторство и авторство на Димитрија Чуповски, со нивниот визионерски, програмски, прагматичен и дипломатски карактер, се рефлектирале врз ставовите на Мисирков. Во првата деценија на 20 век, Мисирков и Чуповски твореле и дејствувале во симбиоза, а разликата е во тоа што Чуповски бил промотор на македонската кауза и предводник на општествената и дипломатската дејност, додека Мисирков бил посветен на научноистражувачката и публицистичка дејност.

    Македонската културна историја е основана приближно во исто време кога и другите етнонационални истории на европските култури. Мисирков е не само основоположник на културната историја на Македонија туку тој ја издигнува истата таа на високо европско научно рамниште. Културната историја на Македонија конципирана од Мисирков не претставува само истражувачка и емпириска платформа туку и научна дисциплина со своја теориска, методолошка и интерпретативна заснованост. Мисирков ја проучувал македонската култура во контекст на пошироките словенски, јужнословенски и балкански етнокултури и нивните развојни процеси. Придонесот на Мисирков во развојот на македонската културна историја како научна дисциплина е значаен затоа што се рефлектира врз освестувањето и легитимирањето на македонскиот етнички и културен идентитет, што, пак, претставува услов за стекнување на политичкиот суверенитет на Македонија.

    Научниот профил на Мисирков се формира и постапно и системно, во неколку држави и култури и на неколку јазици: српски, бугарски, руски. Сепак, врз почетниот модел на македонската културна историја на Мисирков е втиснат печатот на тогашната водечка славистичка и русистичка наука, во чиишто центри тој студирал, под менторство на видни професори како, на пр., палеографот Петар А. Лавров, лингвистот Јан Бодуен де Куртене, Т.Д. Флорински и др. Тој дипломира на Историско-филолошкиот факултет во С. Петербург во 1902, на темата „Кон прашањето за народноста и причините за популарноста на македонскиот крал Марко“ и се запишува на постдипломските студии по словенска филологија. Истата тема подоцна ќе ја прошири заради изработка на магистерскиот труд, под наслов „Кралевите Волкашин и Марко како историски личности и јунаци на јужнословенскиот епос“.

    Најзначајни студии на Мисирков во областа на културната историја, објавени како посебни студии, сепарати и записи од неговите предавања се следните: „Кон прашањето за потеклото и распространувањето на името ‘Словјане’“ (т. 2 2008: 145-150), „Белешки по јужнословенската филологија и историја (Кон прашањето за пограничната линија помеѓу бугарскиот и српско-хрватскиот јазик и народ“ (1907), За македонските работи (1 изд. 1903, т. 2 2008: 161-282), „Јужнословенските епски преданија за женидбата на кралот Волкашин во врска со прашањето за причините за популарноста на кралот Марко кај јужните Словени“ (т.2, 2008: 283-402, студија од 1909), „Кон прашањето за превратот од 1331 г. во Србија и за учеството на Стефан Душан во него“ (4.4.1909), „Говорите на Источна и Јужна Србија во истражувањето ‘Дијалекти Источне и Јужне Србије‘“ (А. Белиќ, 13.11.1909), „За значењето на моравското или ресавското наречје за современата и историографска етнографија на Балканскиот Полуостров“ (1898) и др.

    И многу публицистички текстови на Мисирков, објавени од 1910 до 1926 година, се засновани врз неговите научни истражувања и сознанија за културната историја на Македонија и на јужнословенските народи. Посебно се интересни двата текста под наслов „Македонска култура“ (21.10.1923, том 3, 2008: 248-252), во коишто Мисирков го истакнува „постоењето на одделна, самостојна и самобитна македонска култура“ (2008: 249). Во нив тој го дефинира културниот хегемонизам на Бугарија и на Србија, кој денес претставува покритие на една ултимативна политичка стратегија на Бугарија:

    „Мислите дека само во Софија и во Бугарија бладаат за општобугарско политичко и културно единство, во коешто да влегува и Македонија како еден од најсуштествените делови? (…) Нивниот страв пред македонската самостојна култура, пред македонската свест е толку голем што забранија да се употребува и самото име Македонија и Македонци…“ (2008: 149-250)

    „Македонска самобитна култура имало и има и таа била најсилното оружје за Македонците да си го зачуваат досегашниот културен облик и да ги преживеат сите преврати во историјата на нивната татковина: ни Византија, ни Бугарија, ни Србија, ни Турција можеле да внесат некакви промени во карактерот на Македонците од таков карактер што да ја убијат во нив индивидуалноста и да ги оддалечат од нивните словенски прадедовци“ (т. 3, 2008: 251).

    „Македонија во културен поглед е земја наполно востановена и совршено различна од државите кои сега ја владеат.“ (2008: 252)

    „За жал, самостојното проучување на македонската култура и историја започнува одвај сега од самите Македонци…“ (т. 3, 2008: 288) „Ние сме во состојба да докажеме (…) дека Македонците се најактивниот елемент од сите јужни Словени, па дури и поактивни и од Бугарите туранци низ сите средни векови до покорувањето на Балканскиот полуостров од Турците…“ (том 3, 2008: 289)

    „Збирот од вековните усилби за културно издигнување и национално самозачувување на Македонците, почнувајќи од 400-500 години пред појавата на српската држава на Немањиќевците и продолжувајќи и во времето на засилувањето и опаѓањето на последнава, заедно со нашите епски борби за црковна и политичка слобода во 19 и во првата четвртина од 20 век, ја составуваат нашата македонска национална култура, нашата македонска историја“ (том 3, 2008: 289).

    „Ние можеме да ја констатираме блискоста на српските, бугарските и македонските интереси, но сѐ треба да биде оценувано од македонско гледиште“ (трет том, 008: 346). Или: „Јазикот, народната поезија, наравите, обичаите – ете ги главните црти на македонскиот национализам.“

    Тука ќе го наведеме и текстот „Србите и илинденската 20-годишнина“ во којшто Мисирков запишува:

    „Поробена сета од Србите, Македонија има своја славна далечна и блиска историја, своја национална култура, своја национална интелигенција и внатре во Македонија, и надвор од неа, интелигенција која ќе се бори со сите дозволени и недозволени средства против новите поробувачи на нејзината мила, убава и славна татковина“ (1 ед. 26.8.1923, в. Мисирков, Собрани дела, том 3, 2008: 239).

    „Нека ми биде простено, но јас, како Македонец, на прво место ги поставувам интересите на мојата татковина и на моите сонародници и само потоа интересите на Бугарија и на Југославија. Јас сум Македонец, со македонска свест, и како таков си имам свое македонско гледиште врз минатото, сегашноста и иднината, и на мојата татковина, и на целото јужно словенство и затоа сакам и нас Македонците да нѐ прашаат за сите прашања кои нѐ засегнуваат нас и нашите соседи, а не сѐ да се свршува само со спогодби помеѓу Бугарија и Србија за нас, но без нас.“

    Заклучок

    Крсте Петков Мисирков, во својот краток живот (1874-1926) и богата научна, културна и општествена дејност се занимава посветено, систематски и пасионирано со проучување на историјата на Македонците, со посебен осврт кон македонската култура во јужнословенски, општословенски и балкански контекст. Македонскиот национален идентитет, според него, е заснован врз диференцијалните културни особености на Македонците. Тие се поврзани со: 1) македонските наречја, кои, и во периоди кога се практикувале немакедонски писма, како на пр. грчкото, или бугарското, и пред кодификацијата на македонскиот граматички стандард, се разликувале системски од бугарскиот и од српскиот јазик; – народна култура, обичаи и нарав; – усната епска и лирска книжевност, како и севкупното народно предание како огледало на колективната свест и меморија; – етнографските обележја; – севкупното културно материјално и духовно наследство на подрачјето на етногеографска Македонија. Тој сплет на специфични и самобитни македонски културни обележја е темелот врз којшто се востановила македонската национална свест, а следствено и македонската борба за политичка рамноправност со другите европски народи, било во облик на целосна автономија или за рамноправен и суверен статус во рамките на една словенска и христијанска конфедерација на Балканот.

    Таквата идеологија била нарекувана македонски сепаратизам, автономизам, национализам, македонизам, ама во суштина е заложба за безусловно признавање на македонскиот културен, национален и историски идентитет. Македонските стигми се последица на жестоки пропаганди за културна асимилација и денационализација како ефикасна стратегија во оневозможувањето на македонскиот политички и државен суверенитет, а со тоа и на територијалниот интегритет на Македонија.

    Македонската културна историја, иницирана и конципирана на преминот од 19 во 20 век, врз релевантни европски научни параметри, и денес е исправена пред старите предизвици за коишто Мисирков се надевал дека ќе се решат пред точно едно столетие. Затоа, современите културни студии, колку и да се проширени по својот тематски опсег, колку и да се транскултурни, колку и да го маргинализираат почетниот модел на културната историја, не би требало да се претворат во „анационален“ дискурс, ако не заради нешто друго, а затоа што општата балканска и европска општествена констелација е драматично маркирана токму од национални, па и националистички концепти и проекти. Изложеноста на Македонија на повеќедецениски ултиматуми во процесот на евроинтеграцијата поради идентитетски спорови, е доказ за виталноста на хегемонизмот и за комплементарноста на балканските културни и политички претензии. Хегемонизмот има своја прагматична и догматска филозофија, која бара научно заснован одговор. Не слепи политички страсти, заблуди и полувистини, туку јасни, рационални, праведни и цивилизирани решенија.

    Comment

    • Liberator of Makedonija
      Senior Member
      • Apr 2014
      • 1595

      Originally posted by Soldier of Macedon View Post
      Every time Zaev visits his "brothers", his weakness (or opportunism) only emboldens those maggots even further. Keep up the veto. Leave Macedonia be.
      Perhaps Radev should apply these "Copenhagen principles" in his own state and recognise the Macedonian minority.
      I know of two tragic histories in the world- that of Ireland, and that of Macedonia. Both of them have been deprived and tormented.

      Comment

      • Carlin
        Senior Member
        • Dec 2011
        • 3332

        EU/Portugal: Macedonian language used to be a part of Bulgarian. Will this be official policy/stance of EU?

        URL:


        Стаса катил-ферманот од Португалија – јазикот некогаш ни бил бугарски

        Државниот секретар на Португалија за европски прашања, Ана Пола Закаријаш, изрази надеж дека изборите во јули ќе донесат решение за ветото на Бугарија за започнување на преговорите за членство на ЕУ со Македонија. Таа отворено кажа и кој е компромисот кој ќе треба Македонија да го направи. Мораме да играме по бугарски ноти ако сакаме почеток на преговори. А, ЕУ стои, односно мора да стои, солидарно зад Бугарија. Оваа порака е и до Словенија, следниот претседавач со Унијата.

        Закаријаш истакна дека позицијата на Бугарија мора да се почитува и да нема несогласувања во ЕУ.

        – Ова е многу тешка дебата, особено за Бугарија, поврзана со историјата, културниот идентитет на двете земји, како и идната соработка. Во моментов, тие работат на нешто како патоказ кој ќе им помогне да работат заедно, и Бугарија да има гаранции дека кога Северна Македонија ќе влезе во ЕУ, работите ќе се одвиваат непречено. Северна Македонија помина низ тешки преговори со Грција – запомнете дека го смени името на земјата. Но, тоа е многу тешко, бидејќи е исто така поврзано со Бугарија како култура и јазик. Очигледно е поврзано со јазикот на Северна Македонија, кој некогаш бил дел од бугарскиот јазик и културните димензии на обете земји. Бугарија има нови избори на 11 јули и мислам дека бугарските власти ги чекаат своите резултати пред да одлучат како да постапат, рече таа пред новинарите во Лисабон.

        Comment

        • Carlin
          Senior Member
          • Dec 2011
          • 3332

          Zaev said it was a good proposal: For Portugal, the Macedonian language was part of the Bulgarian language

          URL:


          Speaking to the press in Lisbon two days before the end of the presidency, Portugal’s Secretary of State for European Affairs, Ana Paula Zacarias said that the debate was particularly difficult for Bulgaria, related to the history, cultural identity of the two countries. We must respect the Bulgarian position and we did that, she said without referring to our country’s language as Macedonian language.

          It is obviously related to the language of Macedonia, which was once part of the Bulgarian language and the cultural dimensions of both countries, the minister said.

          Zacarias only briefly mentioned the Portuguese proposal as an opportunity to find a compromise between Skopje and Sofia, which was assessed by the Macedonian authorities as a good basis for further talks.

          This is a very difficult debate, especially for Bulgaria, related to the history, cultural identity of the two countries, as well as future cooperation. At the moment, they are working on something as a roadmap that will help them work together and Bulgaria to have guarantees that when Macedonia joins the EU, things will be easier. Macedonia went through difficult negotiations with Greece – remember that it changed the name of the country. But it is very difficult, because it is also related to Bulgaria as culture and language. It is obviously related to the language of Macedonia, which was once part of the Bulgarian language and the cultural dimensions of both countries, she said.

          Comment

          • Soldier of Macedon
            Senior Member
            • Sep 2008
            • 13670

            The Graeco-Bulgar disease is spreading. That is what the population of Macedonia receives for electing traitors to leadership.
            It is obviously related to the language of Macedonia, which was once part of the Bulgarian language and the cultural dimensions of both countries, the minister said.
            These people are so hypocritical and tone deaf. Who in Portugal would accept their language being characterised as once being part of the Spanish language? I'm guessing nobody. Yet the northadonian criminal regime in Macedonia considers this insult a good idea.
            This is a very difficult debate, especially for Bulgaria, related to the history, cultural identity of the two countries, as well as future cooperation.
            We used to hear this type of rubbish from political whores about the Greeks and their so-called "emotional attachment" to Macedonia, their effort being limited to using a few misleading headlines for talking points without bothering to search for the truth. If they took 5 minutes to read about the subject they would understand that the overwhelming majority of "Greeks" in Aegean Macedonia descend from people who arrived from Turkey in the 1920's. They would understand that the Bulgars were a Turkic tribe whose modern descendants speak a language akin to Macedonian precisely because they were enlightened by educators from Macedonia. But they're not interested in the truth. They ignored the indigenous Macedonian population. They continue to do so. May we all live to see the end of the EU.
            In the name of the blood and the sun, the dagger and the gun, Christ protect this soldier, a lion and a Macedonian.

            Comment

            • Carlin
              Senior Member
              • Dec 2011
              • 3332

              It appears (as of now) that ethnic Albanian parties will not support the resolution tabled by VMRO-DPMNE. SDSM and other Macedonian parties have agreed to support it.

              URL:
              Солза Грчева, претседателка на партијата Глас за Македонија и поранешна пратеничка на СДСМ, ги коментира реакциите на партиите на Албанците во врска со резолуцијата предложена од ВМРО-ДПМНЕ за преговорите со Бугарија.

              Солза Грчева, претседателка на партијата Глас за Македонија и поранешна пратеничка на СДСМ, ги коментира реакциите на партиите на Албанците во врска со резолуцијата предложена од ВМРО-ДПМНЕ за преговорите со ...

              Comment

              • Soldier of Macedon
                Senior Member
                • Sep 2008
                • 13670

                Here are the "red lines" being proposed.
                https://www.slobodnaevropa.mk/a/%D1%.../31341805.html

                (Translation) SDSM will accept the Resolution of VMRO-DPMNE to determine the Macedonian positions in the negotiations with Bulgaria, although the party has repeatedly stated that the positions on the Macedonian language and Macedonian identity are crystal clear and that there is no need to discuss these issues, especially not in Parliament........The smaller parties, coalition partners of the government, Democratic Union, DOM and LDP also announced their support. The Resolution of VMRO-DPMNE, which is soon to be presented to the Parliament, requires respect for the spatial and temporal continuity of the Macedonian language and its dialects, as well as respect for the autochthony of the Macedonian people and its historical, linguistic, cultural and religious continuity, all based on knowledge of science and established facts, theories and research and respect for international law. The resolution also states that looking to the past requires an inclusive relationship, not an exclusive appropriation of history and tradition..........The party says that the Resolution is not a party text, but is based on definitions and positions of social, scientific and educational authorities such as MANU, UKIM and MOC-OA.........in recent weeks, "northern Macedonian" has been used several times to describe the language or people of Macedonia. During the participation of the Macedonian national team in the European Football Championship, some of the world media announced it as a northern Macedonian national team, UEFA on the official website where the national teams are represented, writes that President Muhamed Sejdini and Secretary General Filip Popovski are Northern Macedonians, but after reaction of the Macedonian Ministry of Foreign Affairs corrected the mistake. Portuguese Secretary of State for European Affairs Ana Paula Zakaria, meanwhile, called the language Northern Macedonian, saying "the northern Macedonian language was once part of the Bulgarian language", and then the foreign minister said she wanted to say "Macedonian language".........
                The time for drawing a line in the sand passed almost 30 years ago. Since then, the only thing it has been time for is pushing back. Instead, DPNE are claiming some sort of moral victory for getting SDS to accept their resolution, the same SDS that betrayed almost everything mentioned in said resolution to Greece only a few years ago. Notice that nothing in this resolution makes reference to restoring Macedonia's dignity be reinstating the actual name of the country or reclaiming its heritage. All we have here is a tentative bipartisan agreement between the plastic patriots from DPNE and the traitors from SDS, how can one not be inspired with confidence
                In the name of the blood and the sun, the dagger and the gun, Christ protect this soldier, a lion and a Macedonian.

                Comment

                • Soldier of Macedon
                  Senior Member
                  • Sep 2008
                  • 13670

                  https://www.dw.com/mk/%D0%B4%D1%83%D...%B0/a-58178233

                  (Translation) After today's talks with VMRO-DPMNE, the Democratic Union for Integration rejected the proposed resolution on the red lines regarding the negotiations with Bulgaria. They demand that the text of the resolution be reformulated and harmonized. DUI believes that national identity and language are not subject to discussion and party bargaining. Ali Ahmeti's party demands from the opposition to be constructive and with its moves not to harm the European integration processes. After SDSM announced yesterday that it accepts the resolution of the opposition, and so did the smaller partners in the coalition of Social Democrats, the Alliance of Albanians asked the ruling SDSM and DUI to harmonize their position, in order for the resolution to be adopted by consensus. Alternative will announce its position after the issue is discussed by the party bodies.
                  Amazing. These fifth column operatives never miss an opportunity to reject anything with the slightest semblance of patriotism for Macedonia, even if it is being promoted/accepted by insincere cowards. Yet they would threaten the country's sovereignty if their language isn't taught in places where none of their people live. Must be nice to have the backing of the West. Once a bashibozuk.......
                  In the name of the blood and the sun, the dagger and the gun, Christ protect this soldier, a lion and a Macedonian.

                  Comment

                  • Soldier of Macedon
                    Senior Member
                    • Sep 2008
                    • 13670

                    Originally posted by Carlin View Post
                    It appears (as of now) that ethnic Albanian parties will not support the resolution tabled by VMRO-DPMNE. SDSM and other Macedonian parties have agreed to support it.
                    Here is one ethnic Albanian politician pretending to support the resolution. One wonders what he was promised in return for that statement.
                    https://www.expres.mk/grubi-se-solid...storija-video/

                    July 10 2021

                    „Апсолутно се солидаризираме со нашите граѓаните Македонци, затоа што ние најдобро знаеме што значи да се спори јазик, култура и историја“, изјави првиот вицепремиер и функционер на ДУИ, Артан Груби, за поднесената Предлог-резолуција од страна на ВМРО-ДПМНЕ. Според него, со методи од 19-тиот век не може да се решат спорови од 21-ви век. „Очекуваме на утрешните избори во Бугарија да победат демократските прогресивни сили, кои што ќе овозможат решавање на спорот со Софија и отворање на преговорите во декември“, рече Груби.
                    In the name of the blood and the sun, the dagger and the gun, Christ protect this soldier, a lion and a Macedonian.

                    Comment

                    • Soldier of Macedon
                      Senior Member
                      • Sep 2008
                      • 13670

                      https://www.mkd.mk/makedonija/politi...31GX9KsebIZP74

                      20 July 21 - (Translation) SDSM will not vote for the resolution proposed by VMRO-DPMNE for the talks with Bulgaria, if it remains with the name as it is now submitted, said today the Prime Minister Zoran Zaev. He informed that they talked with the opposition VMRO-DPMNE to find a solution, and it was concluded that the process should continue, but the discussion must continue on the agenda in accordance with the Constitution and the Law. "In such circumstances, I will try to talk to the leadership of VMRO-DPMNE or our ministers who communicate with the leadership of VMRO, to harmonize their position so as not to miss the opportunity to stand together behind what we all agree on," said Zaev. According to him, VMRO-DPMNE knew how to "build a fence for the Prespa Agreement", and to support something that is important for the citizens. "I think the solution should be sought here. "We will support the text proposed by VMRO-DPMNE, but we expect flexibility on their part so that it doesn't occur that the institutions, and not only the ruling parties are put in a position to violate the Constitution," said Zaev.
                      The nerve of this traitor, of all people, talking about respect for the constitution. Anyway, the ball is in the court of Mickoski and DPNE. Will they stand firm behind an already diluted resolution? Will they sprinkle it with some northadonism, at the request of Zaev and SDS? Or will they scrap it altogether? Zaev's ultimatum backs them in a corner. Let's see how Mickoski decides wriggle out it.
                      In the name of the blood and the sun, the dagger and the gun, Christ protect this soldier, a lion and a Macedonian.

                      Comment

                      • Carlin
                        Senior Member
                        • Dec 2011
                        • 3332

                        Macedonian Parliament adopts the resolution that draws red lines in the negotiations with Bulgaria. Unsure of the exact resolution 'wording' at the moment.

                        URL:


                        The Macedonian Parliament voted today to adopt the resolution proposed by VMRO-DPMNE, on the future conduct of the negotiations with Bulgaria. The resolution draws red lines that will bind this and future Governments, as Bulgaria makes demands aimed at Macedonian history and national identity.

                        The Macedonian language is unique and different from the other languages. The Macedonian nation has a culture and a history it can be proud of and we will not let anyone dispute that. Long live Macedonia, said VMRO-DPMNE Vice President Aleksandar Nikoloski, as he announced the outcome of the vote.

                        Party leader Hristijan Mickoski is set to hold a press conference on the issue.
                        Last edited by Carlin; 07-29-2021, 07:54 AM.

                        Comment

                        • Carlin
                          Senior Member
                          • Dec 2011
                          • 3332

                          Neither shocking or surprising. Still wondering what Zaev signed back in 2017, and the exact contents of that "agreement".

                          Џамбаски со остар коментар за Резолуцијата усвоена во македонското Собрание

                          URL:
                          Бугарскиот европратеник Ангел Џабмаски упати остар коментар за Резолуцијата за утврдување на државните позиции на Северна Македонија во контекст на блокадите на европските интеграции, усвоена во четвртокот во македонското Собрание, тврдејќи дека таа ги прави застарени сите дискусии базирани на факти. Во писмо до европратениците, како и до шефот на германската дипломатија Хајко Маас, Џамбаски […]


                          Бугарскиот европратеник Ангел Џабмаски упати остар коментар за Резолуцијата за утврдување на државните позиции на Северна Македонија во контекст на блокадите на европските интеграции, усвоена во четвртокот во македонското Собрание, тврдејќи дека таа ги прави застарени сите дискусии базирани на факти.

                          Во писмо до европратениците, како и до шефот на германската дипломатија Хајко Маас, Џамбаски вели дека ако се почитуваат тие „црвени линии“ Заедничката македонско-бугарска комисија, формирана врз основа на Договорот за добрососедство во 2017, просто не може да функционира.

                          – Нејзина првична цел беше да ги реши проблемите што досега не беа решени, поврзани со историјата, културата, идентитетот и јазикот. Но од самиот почеток македонската страна повеќепати ја бојкотира Комисијата, бидејќи не може да претстави сигурни докази, базирани на првични и вторични историски извори, кои ги поддржуваат нејзините тврдења,тврди тој.

                          Тој обвинува дека Резолуцијата за „црвените линии“ ги прави застарени сите дискусии засновани на факти, документи и сигурни извори и посочува дека без оглед на доказите што се презентирани, македонската страна ќе каже дека едноставно нема да разговара за ова прашање.

                          – Оваа последна тактика очигледно ја потврдува нашата позиција, а тоа е дека современиот македонски идентитет се заснова на историска лага преку создавање државна митологија. Сакам да кажам дека не го одрекуваме државниот идентитет на Северна Македонија по 1944 година. Не негираме дека нивниот јазик е кодифицирана верзија на западнобугарските дијалекти, пак по 1944 година. Ние се спротивставуваме на секакви обиди да крадат делови од нашата историја, базирани на факти, признаени од меѓународни историчари, тврди тој.

                          Џамбаски на крајот пишува и дека друг неизбежен факт е дека бугарската позиција за историското прашање не може и нема да се промени.

                          извор: МИА

                          Comment

                          • Soldier of Macedon
                            Senior Member
                            • Sep 2008
                            • 13670

                            Originally posted by Carlin View Post
                            https://english.republika.mk/news/ma...with-bulgaria/

                            Long live Macedonia, said VMRO-DPMNE Vice President Aleksandar Nikoloski, as he announced the outcome of the vote.
                            Indeed, long live Macedonia, except the resolution these plastic patriots adopted refers to "Northern Macedonia".
                            https://www.dw.com/mk/%D0%BF%D1%80%D...%B0/a-58692294

                            (Translation) The Macedonian Parliament adopted the Resolution for determining the state positions in the context of the blockades of the European integrations, submitted by the parliamentary group of VMRO-DPMNE. 96 MPs voted for the Resolution, 95 voted "For", and one abstained. Earlier, MPs supported the amendment submitted by a group of MPs in the Resolution to include the constitutional name of the country - the Republic of Northern Macedonia.
                            If anybody is still gullible enough to believe that DPNE politicians are genuinely against the betrayal made to Greece and will struggle to rescind it, either in opposition or once back in power, Bulgaria has a flying Tatar to sell you.
                            https://www.dw.com/mk/%D0%BF%D1%80%D...%B0/a-58692294

                            "Such a Resolution as an act of the highest democratic legislative house can not and must not be violated and will be an obligatory act for this and every future Government, President and every institution regarding identity issues and issues," said Mickoski.
                            If he was sincere about the main points in that resolution, he would have to categorically reject the treacherous Prespa Agreement. Yet, he had no resolve when it counted back in 2018. Why such energy from Mickoski's DPNE now, when much of the damage has already been done? It's almost as if they were always prepared to accept the betrayal of Macedonia to Greece, believing that it would buy them enough clout with the EU to mitigate the bitching emanating from Bulgaria. But Bulgaria is still bitching and now these cowards have to create a resolution to affirm our identity, even though that same resolution also affirms the earlier betrayal to Greece. Genius
                            https://vesnik-ilinden.com/sobraniet...4ujfefyUt6uzRg

                            (Translation) The coordinator of the parliamentary group of SDSM Jovan Mitreski said that the Resolution is acceptable for the Social Democrats, but by accepting their amendment which introduces the constitutional name……... The Macedonian language, the Macedonian identity and the Macedonian uniqueness are internationally recognized and confirmed, entered in our identity card in the United Nations. Our international positions are clearly set and I do not know how many times they have been publicly repeated - for the Macedonian identity, the Macedonian language, for the Macedonian uniqueness, there have not been, there will not be and there will never be negotiations. It simply cannot be negotiated as an indisputable fact. Today, for the whole world, we are Macedonians who speak Macedonian, said Mitreski. He said that although they had publicly stated their positions that the Macedonian language and identity were not being negotiated, they would support the resolution to put an end to the lies being spread about SDSM's national betrayal.
                            In case anybody was unclear as to their motives. SDS support this resolution because they think it helps them conceal their treachery, so they can keep pretending that they didn't betray Macedonia with Prespa and sundry other "agreements" they've made.
                            In the name of the blood and the sun, the dagger and the gun, Christ protect this soldier, a lion and a Macedonian.

                            Comment

                            • Soldier of Macedon
                              Senior Member
                              • Sep 2008
                              • 13670

                              https://www.mkd.mk/makedonija/politi...9BpL7qbqFO9r08

                              Zaev: We will open the Constitution before joining the EU and then we will introduce the Bulgarians, Croats, Montenegrins ...

                              (Translation) If someone wants us to do it tomorrow, even if we want to, we cannot. We do not have two thirds, nor is it needed, but we say it publicly because Bulgarians and Croats, Montenegrins and Egyptians and many other ethnic communities will be incorporated in our Constitution in the eyes of accession, said Zaev. To a journalist question that if the Bulgarians are included in the Macedonian Constitution, will reciprocity be required, ie inclusion of Macedonians in the Bulgarian Constitution, given that there are Macedonians in Bulgaria, Zaev said that it is Bulgaria's right and that interference in internal affairs to a neighboring country is not a message of friendship. That is the right of Bulgaria. It is always nice to have reciprocity, but interfering in the internal affairs of neighboring countries is not a message of friendship. It remains to them. I say it as our need, not because Bulgaria wants it.
                              Don’t forget the Chinese store owner in Skopje, Johnny from Nigeria and the 2 other African soccer players in Prilep. Better yet, apply some forward-thinking and anticipate the appearance of future minorities by just appending a list of every single ethnicity in the world to the constitution. Македонија за сите луѓе - like the new slogan of DPNE. Kind of hard not to make the connection. It's amusing to watch him state that he doesn't want to interfere in the affairs of Bulgaria with respect to the Macedonian minority in that country when the very reason he is proposing another change to the constitution is to appease Bulgaria, which is interfering in the affairs of Macedonia. He doesn't even consider reciprocity, such is the position of the rat who will go down as the greatest traitor in the modern history of Macedonia. Here are some other opinions on the matter.
                              https://vesnik-ilinden.com/stojko-st...od-dLLhvSSRqkI

                              Stojko Stojkov from OMO "Ilinden" - Pirin: Macedonians should be included in the Bulgarian Constitution

                              (Translation) Macedonians should be included in the Bulgarian Constitution, according to Stojko Stojkov from the party of Macedonians in Bulgaria, OMO "Ilinden" - Pirin. For Factor, he says that should be requested by the Macedonian Government, but also by the associations of Macedonians in Bulgaria. Stojkov emphasizes that there are more Macedonians in Bulgaria than Bulgarians in Macedonia. "Absolutely needed. I also think I said that in an interview for the last two months. As soon as negotiations are held between the two countries, Macedonia should ask for it. "We are neither registered nor recognized here," said Stojkov. In Bulgaria it is more and more often said that Bulgarians should be included in the Macedonian Constitution.
                              https://makfax.com.mk/soopstenija/%D...zDOtCKkwCPiGpI

                              Edinstvena Makedonija: If Bulgarians are included in the Macedonian constitution, Macedonians must be included in the Bulgarian constitution

                              (Translation) "Recently, Bulgarian politicians have been increasingly actualizing the idea of changing the Macedonian constitution, in order to mention the Bulgarian minority in the country in the highest legal act. Acting Bulgarian Foreign Minister Svetlan Stoev even said that changing the Macedonian constitution is one of the ways to solve the problems with members of the Bulgarian minority in Macedonia. Edinstvena Makedonija has nothing against this call from the Bulgarian side, but only if there is a change in the Bulgarian constitution, in order to include the Macedonians in Bulgaria. Moreover, there are many more Macedonians in Bulgaria than Bulgarians in Macedonia. If the puppet government in Skopje does not ask for the Macedonians to be included in the Bulgarian constitution and again goes against the Macedonian national interests and internationally recognized principles and norms in this area, United Macedonia will take the necessary steps in cooperation with the Macedonian associations in the country. neighboring countries and beyond abroad."
                              In the name of the blood and the sun, the dagger and the gun, Christ protect this soldier, a lion and a Macedonian.

                              Comment

                              • Risto the Great
                                Senior Member
                                • Sep 2008
                                • 15658

                                Chinese Macedonians have done more for Macedonia than Zaev ever has.
                                Risto the Great
                                MACEDONIA:ANHEDONIA
                                "Holding my breath for the revolution."

                                Hey, I wrote a bestseller. Check it out: www.ren-shen.com

                                Comment

                                Working...
                                X