Пораката на „Сенки“ е лекција по историја
Ваква приказна може да се случи не само во малата затворена македонска нација од само два милиона жители туку и во голем број региони во светот што се жртви на етничко чистење, пишува американскиот филмски критичар Харви Картен, член на „Њујоршки филмски критичари онлајн“, за филмот „Сенки“ на Милчо Манчевски во пресрет на почетокот на неговото прикажување во американските кина на 30 јануари.
- Посветениците на историјата ќе бидат свесни дека Македонија се ослободила од турската империја по војната што ја нашла Грција, една од победничките сили, среде протерување стотици илјади етнички Македонци од нивната земја, присвојувајќи им ги имотите и пљачкајќи ги градовите, исполнувајќи ги притоа новоисчистените територии со етнички Грци не само од Грција туку и од Истокот - пишува Картен, објаснувајќи го поширокиот контекст на „Сенки“, наједноставно опишан со драматичното лого на филмот „Врати го тоа што не е твое“.
„Сенки“, вели овој критичар во текстот објавен деновиве, е преполн со симболизам, не таков што ќе направи публиката да се чуди за неговиот таен, мистичен мотив, туку ќе ја охрабри да размислува дека ваква приказна може да се случи секаде во светот, во сите региони, соочени со опасноста од етничко чистење.
- „Сенки“ би можел да биде коментар за нациите што низ историјата уништувале освојувани територии, но сценаристот и режисер Милчо Манчевски бил свесен дека ограничувајќи ја приказната на политика ќе ја редуцира приказната на едноставна хроника. Затоа тој поттикнува поглед во неправдата, земајќи ги како цел луѓето што низ човечката историја ја нарушувале осмата заповед „Не кради“ - пишува Картен.
Со тоа завршува прегледот на историскиот контекст на американскиот критичар кон филмот „Сенки“, а почнува естетската анализа на филмот, за кој вели дека во приказната е повеќе Ингмар Бергман, отколку Вуди Ален.
- Опширно, сериозно дело со комични поттексти, „Сенки“ треба да се посматра како забава, изработена во епски стил, апсорбирачка историска лекција, приказна за духовите, инвестиција во туристички продукт и дело на некој што не се плаши да користи софткорн-порно - пишува Картен.
За Борче Нацев, кој ја игра главната ролја на лекарот Лазар Перков, Картен вели дека личи на младиот Ал Пачино и на сегашниот Едриен Броди, ликот кому смртта му е чест посетител во деновите на постојани изненадувања. Претставувајќи ги сите ликови во „Сенки“, Картен се задржува на логото „Врати го тоа што не е твое. Имај почит“, со која Лазар постојано се соочува, иако знае дека не украл ништо.
- Ние во публиката мислиме дека невиноста и вината не се оправдание. Обврска е на етичката личност да ја лоцира неправдата во форма на кражба и да стори с? да ги направи нештата исправни - порака што патем ја користеле и античките грчки трагедии, кои верувале дека сите видови лоши настани се случуваат кога надмената смрт останува неказнета - пишува Картен.
Иако „Сенки“ е предолг, Манчевски, оценува американскиот критичар, ги исполнува сцените со доволно љубов (во форма на тешкодишечки и целосно соголени сцени без чаршафи што некогаш ги покриваат американските филмски двојки в кревет) и насилство (во форма на бесење и давење, паѓање низ отворот за лифт, со фасцинантно снимената автомобилска несреќа) за да ги задоволи сите очекувања во публиката. Со таква структура „Сенки“ би можел да ги маѓепса Американците, исто така и благодарение на одличната фотографија на Фабио Чанкети.
Прикажувањето на „Сенки“ во американските киносали почнува на крајот на месецов.
Ваква приказна може да се случи не само во малата затворена македонска нација од само два милиона жители туку и во голем број региони во светот што се жртви на етничко чистење, пишува американскиот филмски критичар Харви Картен, член на „Њујоршки филмски критичари онлајн“, за филмот „Сенки“ на Милчо Манчевски во пресрет на почетокот на неговото прикажување во американските кина на 30 јануари.
- Посветениците на историјата ќе бидат свесни дека Македонија се ослободила од турската империја по војната што ја нашла Грција, една од победничките сили, среде протерување стотици илјади етнички Македонци од нивната земја, присвојувајќи им ги имотите и пљачкајќи ги градовите, исполнувајќи ги притоа новоисчистените територии со етнички Грци не само од Грција туку и од Истокот - пишува Картен, објаснувајќи го поширокиот контекст на „Сенки“, наједноставно опишан со драматичното лого на филмот „Врати го тоа што не е твое“.
„Сенки“, вели овој критичар во текстот објавен деновиве, е преполн со симболизам, не таков што ќе направи публиката да се чуди за неговиот таен, мистичен мотив, туку ќе ја охрабри да размислува дека ваква приказна може да се случи секаде во светот, во сите региони, соочени со опасноста од етничко чистење.
- „Сенки“ би можел да биде коментар за нациите што низ историјата уништувале освојувани територии, но сценаристот и режисер Милчо Манчевски бил свесен дека ограничувајќи ја приказната на политика ќе ја редуцира приказната на едноставна хроника. Затоа тој поттикнува поглед во неправдата, земајќи ги како цел луѓето што низ човечката историја ја нарушувале осмата заповед „Не кради“ - пишува Картен.
Со тоа завршува прегледот на историскиот контекст на американскиот критичар кон филмот „Сенки“, а почнува естетската анализа на филмот, за кој вели дека во приказната е повеќе Ингмар Бергман, отколку Вуди Ален.
- Опширно, сериозно дело со комични поттексти, „Сенки“ треба да се посматра како забава, изработена во епски стил, апсорбирачка историска лекција, приказна за духовите, инвестиција во туристички продукт и дело на некој што не се плаши да користи софткорн-порно - пишува Картен.
За Борче Нацев, кој ја игра главната ролја на лекарот Лазар Перков, Картен вели дека личи на младиот Ал Пачино и на сегашниот Едриен Броди, ликот кому смртта му е чест посетител во деновите на постојани изненадувања. Претставувајќи ги сите ликови во „Сенки“, Картен се задржува на логото „Врати го тоа што не е твое. Имај почит“, со која Лазар постојано се соочува, иако знае дека не украл ништо.
- Ние во публиката мислиме дека невиноста и вината не се оправдание. Обврска е на етичката личност да ја лоцира неправдата во форма на кражба и да стори с? да ги направи нештата исправни - порака што патем ја користеле и античките грчки трагедии, кои верувале дека сите видови лоши настани се случуваат кога надмената смрт останува неказнета - пишува Картен.
Иако „Сенки“ е предолг, Манчевски, оценува американскиот критичар, ги исполнува сцените со доволно љубов (во форма на тешкодишечки и целосно соголени сцени без чаршафи што некогаш ги покриваат американските филмски двојки в кревет) и насилство (во форма на бесење и давење, паѓање низ отворот за лифт, со фасцинантно снимената автомобилска несреќа) за да ги задоволи сите очекувања во публиката. Со таква структура „Сенки“ би можел да ги маѓепса Американците, исто така и благодарение на одличната фотографија на Фабио Чанкети.
Прикажувањето на „Сенки“ во американските киносали почнува на крајот на месецов.
Comment