• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
  • lavce pelagonski
    • Nov 2009

Tsar Samoil - Самоил седна на тронот на Плоштад Макед

Самоил седна на тронот на Плоштад Македонија

На скопскиот централен плоштад пристигна уште еден споменик, дел од проектот „Скопје 2014“. Пет-метарска мермерна статуа на Цар Самоил, претставен како седи на трон, денеска беше поставена на постамент висок 3,5 метри, на просторот пред зградата „Пелистер“. Монтирањето на релјефите сеуште не е започнато.

Изработката на споменикот се одвиваше во галеријата „Пиетро Базанти е Фиљо“, а делумно и во леарницата „Фердинандо Маринели“, обете од Италија. Вкупниот цех изнесува нешто над 1,5 милиони евра, од кои 113 илјади евра му се исплатени на авторот, Димитар Филиповски. Димитар Филиповски е автор и на споменикот на Ченто, како и скулптурите „Шмизла“, „Заљубени“ и „Еј“.
    Стравот на Атина од овој Македонец одел до таму што го нарекле „Страшниот Чакаларов“ „гркоубиец“ и „крвожеден комитаџија“.

„Ако знам дека тука тече една капка грчка крв, јас сега би ја отсекол целата рака и би ја фрлил в море.“ Васил Чакаларов
  • lavce pelagonski
    • Nov 2009

Стравот на Атина од овој Македонец одел до таму што го нарекле „Страшниот Чакаларов“ „гркоубиец“ и „крвожеден комитаџија“.

„Ако знам дека тука тече една капка грчка крв, јас сега би ја отсекол целата рака и би ја фрлил в море.“ Васил Чакаларов

Comment

• lavce pelagonski
      • Nov 2009

Се подига Цар Самоил зад Воинот на коњ

Објавено: 28.06.2011 13:59 |
      Прочитано: 948 |
      Печати |

http://img.plusinfo.mk/large_pics/2011/06/28/car samoil.jpg

Денеска започна поставувањето на спомен-обележјето на Цар Самоил на плоштадот Македонија во непосредна близина на скулптурата „Воин на коњ“, поточно на само неколку метри зад тазе измазнетиот Александар Македонски и неговиот Букефал.
      Во моментов се монтираат деловите кои утрово пристигнаа на скопскиот плоштад од италијанската леарница „Фердинандо Маринели“ каде што беа излеани речиси сите споменици за проектот „Скопје 2014“.
      Цар Самоил го изработи уметничката галерија „Пиетро Базанти“ според проект, чиј автор е Димитар Филиповски. Споменикот ќе се подигне во висина од пет метри на постамент висок 3,5 метри. Составувањето на неговите делови ќе трае неколку дена, а во меѓувреме привршува поставувањето на Јустинијан Први, кој како и Цар Самоил е изработен од бел мермер во истата леарница.
      За разлика од сите споменици кои досега ги поставија без никакво официјално известување, пристигнувањето на Царот денеска го најави општина Центар, но, сепак, граѓаните не излегоа да го пречекаат.
      Поголемиот дел од случајните минувачи на плоштадот сметаат дека овој споменик не беше потребен затоа што нема да дојде до израз со оглед на тоа што е поставен веднаш до Воинот на коњ и фонтаната која во моментов се уредува.
      - Ќе се изгуби значењето на Цар Самоил бидејќи е поставен многу блиску до Александар и има опасност да се изгуби во неговата грандиозност - вели еден од минувачите.
      Други, пак, гледаат на позитивната страна и сметаат дека се добри овие мермерни споменици бидејќи, ако ништо друго, барем во белата боја ќе се претопи и нема да се забележува изметот од птиците.
      ДТ/БИ
      На плоштадот „Македонија“, во близина на ресторанот „Пелистер“ вчера почна поставувањето на спомен-обележјето на Цар Самоил Споменикот е висок пет метри, а е ...

Comment

• Volk
        • Sep 2008

quite sad that not on one statue is there our national symbol...
        Makedonija vo Srce

Comment

• Soldier of Macedon
          • Sep 2008

There should at least be the lion there as a symbol.

But why is a statue of Samoil going up in Skopje? This should be erected in either Prespa or Ohrid where the ruins of his castle still remain.
          In the name of the blood and the sun, the dagger and the gun, Christ protect this soldier, a lion and a Macedonian.

Comment

• Volk
            • Sep 2008

Originally posted by Soldier of Macedon View Post
            There should at least be the lion there as a symbol.

But why is a statue of Samoil going up in Skopje? This should be erected in either Prespa or Ohrid where the ruins of his castle still remain.
            I thought the project was obvious..

Central Square of the capital "Makedonija"

They are placing the most prominent figures in our history here, to tell a story of our history if you will..
            Makedonija vo Srce

Comment

• lavce pelagonski
              • Nov 2009

YouTube - ‪Цар Самоил на плоштад „Македонија"‬‏

Comment

• Soldier of Macedon
                • Sep 2008

Originally posted by Volk
                They are placing the most prominent figures in our history here, to tell a story of our history if you will..
                Why erect a statue of Phillip in Bitola, then? Unless Skopje is the only city in Macedonia? How silly of me to miss something so obvious. Remind me again how that instills historical pride in somebody from a village in Bitola, Prilep or Ohrid that will probably only ever see Skopje a few times in their life?
                In the name of the blood and the sun, the dagger and the gun, Christ protect this soldier, a lion and a Macedonian.

Comment

• Volk
                  • Sep 2008

Originally posted by Soldier of Macedon View Post
                  Why erect a statue of Phillip in Bitola, then? Unless Skopje is the only city in Macedonia? How silly of me to miss something so obvious. Remind me again how that instills historical pride in somebody from a village in Bitola, Prilep or Ohrid that will probably only ever see Skopje a few times in their life?
                  Your kidding right? There is destructive criticism and there is constructive criticism, I really fail to see your point... Do you suggest all statues should be build in every town / village?

Like I said before the capital is Skopje, the central square of the capital is "Makedonija", surely you see the symbolism behind placing such prominent figures of our history there? Both domestically and internationally.

Phillip was the founder of Heraclea, which Bitola has its roots from. Ohrid, Prilep and Struga have their own statues, Sv. Naum, Kiril & Metodija, Alexander the Great, ect ect....
                  Makedonija vo Srce

Comment

• Daskalot
                    • Sep 2008

I do not understand the word 'TRONOT' is it Macedonian? I would have said 'krailskiot stol'
                    Macedonian Truth Organisation

Comment

• vojnik
                      • Apr 2011

Originally posted by Daskalot View Post
                      I do not understand the word 'TRONOT' is it Macedonian? I would have said 'krailskiot stol'
                      Tron is a new Macedonian word I'd say just one of those nice new words that are borrowed from the west and converted to sound more Macedonian I believe the ideal translation for throne is "prestol"

Comment

• Risto the Great
                        • Sep 2008

I can't believe it .... "Teacherot" ne znaj sho e "chairot" na "Kingot"
                        Risto the Great
                        MACEDONIA:ANHEDONIA
                        "Holding my breath for the revolution."

Hey, I wrote a bestseller. Check it out: www.ren-shen.com

Comment

• George S.
                          • Aug 2009

calculator - digitron,digitronot (tronot).I would say it's macedonian tronot short version of digitron.
                          Last edited by George S.; 07-01-2011, 11:22 AM. Reason: edy
                          "Ido not want an uprising of people that would leave me at the first failure, I want revolution with citizens able to bear all the temptations to a prolonged struggle, what, because of the fierce political conditions, will be our guide or cattle to the slaughterhouse"
                          GOTSE DELCEV

Comment

• Daskalot
                            • Sep 2008

Originally posted by Risto the Great View Post
                            I can't believe it .... "Teacherot" ne znaj sho e "chairot" na "Kingot"
                            Abe sho znam jas, cel den se vosam so karot
                            Macedonian Truth Organisation

Comment

• Vangelovski
                              • Sep 2008

Abe sho znam jas, cel den se vosam so karot
                              Don't you mean, 'cel dejot se drivovam so karot'?
                              If my people who are called by my name will humble themselves and pray and seek my face and turn from their wicked ways, I will hear from heaven and will forgive their sins and restore their land. 2 Chronicles 7:14

The Revolution was in the minds and hearts of the people; a change in their religious sentiments, of their duties and obligations...This radical change in the principles, opinions, sentiments, and affections of the people was the real American Revolution. John Adams

Comment

Working...
                              X