X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
  • The LION will ROAR
    • Jan 2009

Димитрија Чуповски во раната младост

1878 год. во с. Папрадишта е роден Димитрија Димов Павле – Чуповски, како дете посмртче по убиството на татко му Димо Павлев Чупоски.

Израсна во колосален македонски син од првиот ред, македонски револуционер, научник-историчар, етнограф, картограф, публицист, политичар, културен деец, дипломат но и врвен пропагандист на македонското дело и вистина.

Димитрија Чуповски

Син на македонскиот народ кој целиот живот го посвети на македонската борба,Чуповски е и превосходен организатор на македонската национална мисла во текот на пресудно важните први четири децинии од XX век. Што знаеме за ова големо македонско име ?

• 1888 год. на 10- годишна возраст Димитрија со мајка му Ката и бројните и деца се селат во Крушево (родното Папрадишта во оваа година е изгорено). Таму Димитрија учи молерски занает и по 2 години со еден од браќата заминува за Софија.

Софија - центар на новата држава Бугарија ослободена од Русите, интензивно се гради но и управува од нив.Три години Чуповски работи како молер. Посетува и вечерно училиште за Македонци-емигранти, организирано од познати македонски револуционери и дејци околу Даме Груев, Петар поп Арсов, Крсте П.Мисирков и др. кои во почетокот на 1890 год. пребегаа од Белград во Софија.

• 1892 год. формираната од нив “Млада македонска книжевна дружина” почнува со издавање печатен орган “Лоза“ и веднаш предизвикува бури во Бугарија. Почнува прогонот на Македонците кои работеа на македонското национално дело, толку засебно од бугарските стремежи.Чуповски во 1892 год. бега во Белград а се забрануваат и в.“Лоза” и дејноста на Лозарите.

• 1890-1893 год. - период на македонска национална борба која еруптира со сета сила. По “Лозарите“ и македонските великодостојници со Теодосија Гологанов, водат борба за македонска црква а Бугарите ги кодошат кај турските власти со цел спречување црква за македонскиот народ. Костур пак е жариште на училишната борба, таму се пишува македонската граматика и се воведува македонскиот јазик во училиштето и администрацијата. Во Солун се подготовува основање на ТМОРО, организација на македонскиот народ за национална и државна самостојност. (во Лондон пак е формиран Централниот национален комитет за автономија на Македонија и Албанија и.т.н.)

• 1892 год., втора половина, Димитрија се префрла во Белград каде работи како молер но и постојано се надообразува. Учебната 1892/93 год. се запишува во III одделение на вечерното Светосавско основно училиште а подоцна преминува во I клас на Подготвителното Светосавско вечерно училиште како специјализирано за образување кадри на Учителската школа во Белград, кое Димитрија и го завршува.

За ова училиште подоцна ќе пишува дека било “отворено во тоа време од Србите специјално за работниците Македонци и за децата од Стара Србија и од Босна. Училиштето имаше отворено шовинистички карактер и имаше цел да создава српски етнографски елемент. Овде јас првпат бев поставен да настапувам во улогата на заштитник на својата татковина - Македонија“
    The Macedonians originates it, the Bulgarians imitate it and the Greeks exploit it!

Comment

• The LION will ROAR
      • Jan 2009

ЖИВЕЕШЕ ТОЈ И СЕ БОРЕШЕ ЗА ПРАВОТО И СЛОБОДАТА НА МАКЕДОНСКИОТ НАРОД "...
      текстот кој стои надгробниот епитаф на НАЦЕ ДИМОВ - братот на ДИМИТРИЈА ЧУПОВСКИ од јули 1916 год. кој и денес стои во Санк Петербург - Русија
      ...и стои и ден денес за да ги лути и негира бугарските и бугарашките пропагатори кои тврдат дека Тито дури во 1944 год., "го измислил" македонскиот народ !

Слава на македонскиот син НАЦЕ ДИМОВ, кој се до смртта си во 1916 год., целиот живот го посвети на борбата за МАКЕДОНСКИОТ НАРОД,... ИМЕ НА НАРОД, КОЕ НЕКОЈ ДЕНЕС САКА ДА ГО ОБЕЗИМЕНИ И ИЗБРИШЕ, ИМЕ КОЕ ТОЈ ГО ЗАПЕЧАТИ ДУРИ И НА СВОЈОТ ГРОБ уште пред 100 години !

"БОРЕЦ ЗА ПРАВОТО И СЛОБОДАТА НА МАКЕДОНСКИОТ НАРОД"

...е тесктот од надгробниот епитаф кој стои на гробот од ДИМИТРИЈА ЧУПОВСКИ а е поставен во октомври 1940 год. во гробиштата на Санк Петербург - Русија (тогашен Ленинград и СССР)...и стои и ден денес за да ги лути и негира бугарските и бугарашките пропагатори кои тврдат дека Тито дури во 1944 год. "го измислил" македонскиот народ

Уште посилен е гестот од Димитрија Чуповски во текстот од крајот на оваа слика. Тој не сака да прими НИТУ ЕДНО ДРУГО НОВО ДРЖАВЈАНСТВО, па во Русија останува да умре со последното со кое доаѓа од поробена Македонија - турското, очекувајќи го МАКЕДОНСКОТО. Не го дочека тој но го дочекавме ние. За целата животна борба и се што придонесе за славата на македонското народно име, слава му на македонскиот колос
      The Macedonians originates it, the Bulgarians imitate it and the Greeks exploit it!

Comment

• Liberator of Makedonija
        • Apr 2014

Originally posted by The LION will ROAR View Post
        Insurgent flag against the Ottoman rule, 1903 a sun symbol on the left.
        Apparently I need to pay to see this photo? Anyway you could make it visible to me?
        I know of two tragic histories in the world- that of Ireland, and that of Macedonia. Both of them have been deprived and tormented.

Comment

• Amphipolis
          Banned
          • Aug 2014

Originally posted by Liberator of Makedonija View Post
          Apparently I need to pay to see this photo? Anyway you could make it visible to me?
          I think he refers to this one

Comment

• Apr 2014

Originally posted by Amphipolis View Post
            I think he refers to this one
            Thank you Amphipolis
            I know of two tragic histories in the world- that of Ireland, and that of Macedonia. Both of them have been deprived and tormented.

Comment

• Apr 2014

On March 1 1913. Cupovski issued the 'Memorandum of Independence of Macedonia' in which he protested against the desire of the Balkan League to partition Macedonia and presented the declaration to foreign diplomats in Russia at the time.

Comment

• Apr 2014

Originally posted by Daskalot View Post
                This is the last known publication of editorial staff of "Makedonski Golos" with the complete proclaimation of 8th June 1915.

Notice the flag with the horse on it and please do also notice the text writen above it, THE MACEDONIAN FLAG and also written on it, ONE INDEPENDENT MACEDONIA. There is a high likelihood that the horse represents Bukefal.

Anyone else find it kind of funny how Čupovski quotes Sarafov when today he remains a controversial figure that some would label 'Bulgarophilic'

Comment

• Apr 2014

Originally posted by The LION will ROAR View Post
                  (во Лондон пак е формиран Централниот национален комитет за автономија на Македонија и Албанија и.т.н.)
                  The formation in London, of the Central National Committee for the Autonomy of Macedonia and Albania?

I have never heard of this organisation and a quick google search reveals nothing. Does anyone have any more information on this?

Comment

• Amphipolis
                    Banned
                    • Aug 2014

Originally posted by Daskalot View Post
                    There is a high likelihood that the horse represents Bukefal.
                    I'm afraid this is a unicorn.

Originally posted by George S. View Post
                    isn't that the sun symbol flag depicted with many rays.
                    No, it's not.

Comment

• VMRO
                      • Sep 2008

Originally posted by Liberator of Makedonija View Post
                      Anyone else find it kind of funny how Čupovski quotes Sarafov when today he remains a controversial figure that some would label 'Bulgarophilic'
                      Sarafov was an opportunist from what my readings have led me to consider.

Many shared a dislike of him after the Ilinden uprising when he escaped to Bulgaria with the Krusevo uprising flag whilst the Macedonian revolutionaries who stayed in Macedonia and felt the repercussions of the Ottomans together with the people.

Some sources even link Sarafov to the betrayal of Gjorgi Sugarev through Sarafov's man Petre Ligushev.

That does not go against the fact that he did some good things for the Macedonian cause. eg: Promoted the Macedonian cause throughout Europe, Financed the Gemidzi for their dynamite to name a few.
                      Last edited by VMRO; 08-28-2018, 06:04 PM.
                      Verata vo Mislite, VMRO vo dushata, Makedonia vo Srceto.

Vnatreshna Makedonska Revolucionerna Organizacija.

Comment

• vicsinad
                        • May 2011

Originally posted by VMRO View Post
                        Sarafov was an opportunist from what my readings have led me to consider.
                        I completely agree with that characterization.

There are reasons why both Uzunov and Sandanski called for his demise.

But yes, he did help convey and promote the Macedonian perspective to Europe.

Comment

• VMRO
                          • Sep 2008

Originally posted by vicsinad View Post
                          I completely agree with that characterization.

There are reasons why both Uzunov and Sandanski called for his demise.

But yes, he did help convey and promote the Macedonian perspective to Europe.
                          There are elements in Macedonia who blame Sandanski for what happened later on re "The brotherly murders". However, people are either oblivious or just simply don't want to bring up that Sarafov and Gavranov tried to have Sandanski killed first.
                          Verata vo Mislite, VMRO vo dushata, Makedonia vo Srceto.

Vnatreshna Makedonska Revolucionerna Organizacija.

Comment

• Stevce
                            • Jan 2016

How cool is that. What happened to the colony of Macedonians in St Petersburg?

Comment

• Apr 2014

Originally posted by Stevce View Post
                              How cool is that. What happened to the colony of Macedonians in St Petersburg?
                              Don't think there ever were many and most were students at the university. Likely moved elsewhere and just fazed out over time.

Comment

• Rogi
                                • Sep 2008

There was the Macedonian Regiment in the Russian Imperial Army, going back to the 1700's.

Supposedly Georgy Malenkov's ancestors were Macedonians (from Ohrid) who served in the Russian Imperial Army.

Georgy Malenkov was the leader of the Soviet Union after Stalin.

Comment

Working...
                                X